Daisycon Affiliate Marketing Shopping Cart Pixel

Accommodatie

Geven de foto’s (films) op de website precies weer wat ik ter plaatse ga aantreffen?

Wij proberen met de foto’s (soms films) een zo goed mogelijk beeld te geven van de accommodatie. Vaste zaken als grootte, aantal slaapkamers, aantal badkamer(s) en aantal slaapplaatsen zal je zeker aantreffen conform wat je geboekt hebt. De indeling kan soms afwijken. Dit komt onder andere omdat er jaarlijks nieuwe accommodaties worden bijgeplaatst, die mogelijk weer een wat andere indeling, kleur, ligging en/of interieur hebben. De foto’s geven echter een prima indicatie van wat u redelijkerwijs mag verwachten. Laat u verrassen!

Is de keuken compleet ingericht?

Over het algemeen kom je niets tekort. Wel kan het voorkomen dat zaken die wij in Nederland heel gewoon vinden (kaasschaaf, eierdoppen, antiaanbakpannen) niet aanwezig zijn. Soms zal je dus even moeten improviseren. Hoort dit ook niet een heel klein beetje bij de vakantie?

Mag er een bijzettentje geplaatst worden naast de accommodatie?

Over het algemeen is dit niet toegestaan. Als het toegestaan is, wordt dit bij de beschrijving van de camping aangegeven.

Mag mijn huisdier mee in de accommodatie?

Dit verschilt per camping en per accommodatie. Als een huisdier is toegestaan, dan wordt hiervoor altijd een bedrag berekend. Dit wordt bij de campingbeschrijving weergegeven. Je huisdier moet altijd vermeld staan op het voucher.

Moeten wij bedlinnen of handdoeken meenemen?

Ja, dit is in veel gevallen niet aanwezig. Wel is dit bij te huur bij de camping. Tarieven worden bij de informatie op de website weergegeven

Moeten wij de accommodatie schoonmaken?

Wij proberen met de foto’s (soms films) een zo goed mogelijk beeld te geven van de accommodatie. Vaste zaken als grootte, aantal slaapkamers, aantal badkamer(s) en aantal slaapplaatsen zal je zeker aantreffen conform wat je geboekt hebt. De indeling kan soms afwijken. Dit komt onder andere omdat er jaarlijks nieuwe accommodaties worden bijgeplaatst, die mogelijk weer een wat andere indeling, kleur, ligging en/of interieur hebben. De foto’s geven echter een prima indicatie van wat u redelijkerwijs mag verwachten. Laat u verrassen!

Moeten wij dekens en kussens meenemen?

In veel accommodaties zijn dekens en kussen aanwezig. Soms is dit niet het geval. Dit wordt bij de beschrijving van de accommodatie aangegeven.

Mogen wij met meer personen aankomen dan bij de boeking zijn opgegeven?

Nee, dit mag niet. Er bestaat een kans dat de accommodatieverschaffer de extra personen weigert.

Is er een wijziging in het aantal personen, graag altijd vooraf aan ons doorgeven.

Vanaf hoe laat zijn wij welkom op de camping?

Over het algemeen kun je inchecken tussen 16.00 uur tot ca. 21.00 uur (buiten het seizoen vroeger). Kom je later aan, dan dit graag even aan ons doorgeven. Kom je eerder aan dan mag je uiteraard al wel gebruikmaken van de faciliteiten van de camping.

Uitchecken is vaak tot 10.00 uur. In de reisbescheiden vind je hier meer informatie over.

Alle vragen bekijken
Inklappen

Kampeerplaats

De oppervlakte van de kampeerplaats is kleiner dan vermeld wordt op de website. Hoe kan dat?

Een camping bevindt zich vaak op natuurlijk terrein, waar in een later stadium een kampeerterrein van is gemaakt. De kampeerplaatsen zullen dan ook zelden gelijk in ondergrond, uitzicht, ligging of grootte zijn. Soms staat er een (prachtige) boom op de kampeerplaats, mooi, maar wel enigszins in de weg. Ook door reliëf kan het voorkomen dat plaatsen misschien wel de juiste grootte hebben, maar minder praktisch zijn.

Probeer altijd in goed overleg met de accommodatieverschaffer een oplossing te vinden als je minder tevreden bent. Onze ervaring is dat zij zich optimaal zullen inspannen om je een goede plaats aan te bieden.

Ik wil een boot op een trailer meenemen. Kan dat?

Als je een boot mee wilt nemen moet er vaak ook een trailerhelling zijn. Daarnaast zal er dan een boei moeten zijn voor de boot. Hierbij gaat het om dermate specifieke zaken dat wij je adviseren dit rechtstreeks met de camping te bespreken.

Kan ik ook een koelkast huren?

Steeds meer campings bieden deze faciliteit aan. Dit moet wel vaak ter plaatse (via de receptie) gereserveerd en betaald worden. Bij de beschrijving van de camping wordt wel vermeld of er een mogelijk tot het huren van een koelkast is. Als de camping de mogelijkheid biedt om een koelkast vooraf te huren dan wordt dit in het boekingsproces aangeboden.

Mag ik altijd een extra tentje bijplaatsen?

Vaak is dit geen probleem. Bij de boeking kun je dit al opgeven, zodat de camping hiervan op de hoogte is. Mocht je ter plaatse besluiten een extra tentje te plaatsen, overleg (en betaal) dit dan altijd bij/met de camping. 

Mag ik zelf een kampeerplaats uitzoeken?

Dit verschilt per camping. Er zijn campings waar je bij de receptie een plaatsnummer krijgt toegewezen. Er zijn ook campings waar je meerdere nummers krijgt, waarbij je zelf kan bekijken welke plaats het beste bij je past. Tot slot zijn er campings waar je vrij bent om een plaats uit te zoeken.

In alle gevallen is er een reservering gemaakt. De camping zal nooit meer boekingen accepteren dan er plaatsen zijn.

Belangrijk: weet je vooraf al waar je graag zou willen staan, geef dit dan door in de boeking (bij preferentie). De camping weet dit dan ruim voor aankomst en kan hier dan ook rekening mee houden.

Alle vragen bekijken
Inklappen

Boeken en Betaling

Bij welke instanties zijn jullie aangesloten?

Bij alle belangrijke Nederlandse reisinstanties zijn wij aangesloten.

ANVR (klik hier)

SGR (klik hier)

Calamiteitenfonds (klik hier)

Hoe kan ik betalen?

Je kunt op de volgende manier betalen:

  • iDeal; je krijgt na je boeking van ons een link toegestuurd waarna je eenvoudig de betaling kunt afronden.
  • Creditcard; je krijgt na je boeking van ons een link toegestuurd waarna je eenvoudig de betaling kunt afronden.
  • Internetbankieren; je doet een overschrijving via je eigen computer of mobiele telefoon. Vergeet niet je reserveringsnummer te vermelden.
  • Bankgegevens van ReadytoCamp: NL67 RABO 0334 7389 62
Ik ben nog minderjarig. Mag ik dan wel boeken?

Nee, je moet minimaal 18 jaar zijn om een boeking te maken. Je bent dan wel meteen de hoofdboeker en verantwoordelijk voor alle deelnemers aan de reis.

Belangrijk: er zijn campings die een minimumleeftijd van 21 jaar voor de hoofdboeker hanteren. Dit zijn vaak familiecampings. Je kunt je afvragen of dit dan wel de geschikte camping is om met jongeren naar toe te gaan.

Ik reis samen met vrienden. Staan wij dan altijd naast elkaar als wij tegelijk boeken?

Omdat je ieder een eigen boeking maakt is dat niet met zekerheid te zeggen. Je kunt wel in het boekingsproces je voorkeur (preferentie) aangeven. De accommodatieverschaffer zal alle moeite doen om aan je voorkeur te voldoen. Maar helaas is dit niet altijd mogelijk.

Ik wil een last minute boeken. Is dit altijd goedkoper?

Een boeking binnen 8 weken voor aankomst op de camping, wordt vaak een “last minute” boeking genoemd. Omdat veel accommodaties al volgeboekt zijn, is de keuze soms beperkt. Het kan voorkomen dat de accommodatieverschaffer de prijs verlaagt omdat zij ook de laatste accommodaties volgeboekt willen hebben. Is er echter veel vraag uit de markt, dan is er geen prijsverlaging.

Belangrijk: boekingen binnen 8 weken voor aankomst moeten geheel betaald worden bij boeking.

Ik wil een optie op een accommodatie, kan dat?

Ja dat kan! Geef in de boeking even aan dat je graag een optie wil. Wij houden de boeking dan maximaal 3 dagen vast zonder dat je ergens aan vast zit. Je kunt ons natuurlijk even bellen, ook als je een wat langere optie wilt. 

Je hoeft de optie niet te bevestigen. Na 3 dagen maken wij de optie definitief, tenzij jij voor die tijd hebt aangegeven er geen gebruik van te willen maken. Wel jammer voor ons!

Is een voorkeur of preferentie altijd zeker?

Nee, helaas kunnen wij voorkeuren of preferenties niet garanderen. Wel proberen wij en de accommodatieverschaffer bij de indeling hier nadrukkelijk rekening mee te houden.

Kan ik meerdere accommodaties tegelijk boeken?

Nee, er kan maar één accommodatie per boeking gemaakt worden. Wel wordt bij overzicht beschikbaarheid aangegeven hoeveel accommodaties er nog te reserveren zijn.

Krijg ik een bevestiging van mijn boeking en de betaling?

Ja, in beide gevallen krijgt je een online bevestiging. Wij adviseren je alles altijd goed na te kijken. Klopt er onverwachts iets niet, dan kunnen wij dat (mits mogelijk) snel voor je aanpassen. Krijg je geen bevestiging dan adviseren wij je om meteen telefonisch contact met ons op te nemen.

Waar kan ik de reizigersvoorwaarden vinden?

Wij zijn aangesloten bij de ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds. De reizigersvoorwaarden zoals deze door de ANVR zijn opgesteld worden door ons dan ook toegepast (voorwaarden).

De aanvullende voorwaarden, zoals deze door ons zijn opgesteld kun je hier lezen.

Er worden geen reserveringskosten berekend. Klopt dat wel?

Dat klopt! Wij berekenen geen reserveringskosten. Dat is een meevaller. Ook als je onverwacht je boeking (tot 56 dagen voor vertrek) moet wijzigen berekenen wij geen wijzigingskosten.

Wanneer moet ik mijn boeking betalen?

De aanbetaling van de reis is 10% van de huursom, vermeerderd met de bijdrage voor het Calamiteitenfonds en eventueel de annuleringsverzekering. Wij vragen je vriendelijk dit bedrag binnen twee weken na boeking aan ons over te maken.

De restantbetaling van de reis moet acht weken voor aankomstdatum bij ons zijn bijgeschreven.

Belangrijk: maak je een boeking met aankomst binnen 8 weken, dan moet de gehele reissom in één keer overgemaakt worden. Wij werken niet meer met acceptgirokaarten!

Wat is een boeking “op aanvraag”?

Als onze voorraad is volgeboekt, kun je alleen een boeking op aanvraag maken. Nadat jij de boeking hebt afgerond, wordt er bij de camping extra voorraad gevraagd. Wordt deze vrijgegeven dan wordt de boeking op aanvraag omgezet in een definitieve boeking. Het kan ook voorkomen dat de boeking geen doorgang kan krijgen. Dat is dan heel jammer. In beide gevallen ontvang je van ons een online bericht. De aanvraagperiode duurt 1 tot 4 dagen.

Alle vragen bekijken
Inklappen

Annulering of wijziging

Ik moet helaas mijn boeking annuleren. Wat zijn de kosten die betaald moeten worden?

Het annuleren van je reis is niet leuk! Wij moeten dit echter wel zakelijk met je afhandelen.

Een annulering kan alleen telefonisch afgehandeld worden. De kosten die berekend worden zijn:

  • Bijdrage Calamiteitenfonds.
  • Eventueel de kosten van de annuleringsverzekering (aan te raden deze af te sluiten!)
  • Annuleringskosten:
  • bij annulering tot de 42e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling; 
  • bij annulering vanaf de 42e kalenderdag (inclusief) tot de 28ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom; 
  • bij annulering vanaf de 28e kalenderdag (inclusief) tot de dag van aankomst: 90% van de reissom; 
  • bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom

Indien je een annuleringsverzekering via ons hebt afgesloten, zijn wij je uiteraard van dienst bij het verhalen van de kosten via de verzekering.

Ik wil mijn boeking wijzigen. Kan dat?

Dat is zeker mogelijk, mits de wijziging kan. Een wijziging kan alleen telefonisch gedaan worden. Tot 56 dagen voor aankomst is een wijziging gratis. Binnen 56 dagen voor aankomst worden er wel kosten berekend. Dit zijn de eventuele prijsverschillen. Annuleer je personen of verkort je de huurperiode, dan is er sprake van annuleringskosten. 

Klachten

Ondanks onze inspanning en jouw flexibiliteit kunnen er zaken niet naar wens zijn. Belangrijk is dat de problemen ter plaatse snel en adequaat worden opgelost. Dus bij klachten altijd eerst contact opnemen met de plaatselijke vertegenwoordiger op de camping. Dit kan de beheerder, maar soms ook een van de medewerkers van de receptie zijn. Er moet altijd een mogelijkheid geboden worden om de klacht op te lossen. Ben je daarna nog niet tevreden dan kan je tot 2 maanden na je thuiskomst de klacht bij ons (eventueel met foto’s) indienen. Wij gaan samen met jou kijken of dit op een juiste wijze opgelost kan worden.

Oeps…. ik heb een boeking gemaakt maar wil deze niet laten doorgaan. Wat nu?

Wij begrijpen heel goed dat je je kan vergissen. Conform de Reizigersvoorwaarden is er geen herroepingsrecht. Wij wijken hier echter van af. Bij ons kun je tot twee dagen (48 uur) na boeking deze kosteloos en zonder reden annuleren. Dit recht is niet van toepassing als er minder dan acht weken tussen de boekings- en de aankomstdatum liggen.

Alle vragen bekijken
Inklappen

Camping

Ik vind het vervelend om een recreatiebandje te dragen. Ben ik dat verplicht?

Wij kunnen ons voorstellen, zeker bij warm weer, dat dit niet altijd prettig is. Maar vooral grote campings hebben dit systeem ingevoerd om te voorkomen dat mensen van buiten de camping ook gebruik gaan maken van de faciliteiten. Dat zou bijvoorbeeld het zwembad, of de animatie extra druk maken. Ook wordt dit bandje gebruikt bij de entree van de camping. Dit komt de veiligheid op de camping ten goede. Om vragen en ongemak te voorkomen adviseren wij je dit bandje te gaan dragen.

Ik zie bij de camping andere prijzen dan dat ik betaald heb. Hoe kan dat?

Wij publiceren de prijzen die door de camping aan ons zijn doorgegeven. Je betaalt dus nooit meer dan rechtstreeks boeken bij de camping. Het komt het echter voor dat een camping, om de laatste kampeerplaatsen/accommodaties geboekt te krijgen, lagere prijzen aanbieden. Deze prijzen hebben vaak alleen maar betrekking op enkele eenheden en zijn maar een beperkte tijd te boeken. Heb jij echter een prijslijst waaruit blijkt dat de prijzen goedkoper zijn dan dat jij bij ons betaald hebt, dan horen wij dat graag. Het prijsverschil wordt dan uiteraard vergoed. Wij staan voor onze prijsgarantie!

Is er een medewerker van ReadytoCamp op de camping aanwezig?

Op de campings waar de accommodaties van Easy a Tent worden aangeboden is altijd een vertegenwoordiger aanwezig. Op alle andere campings is het personeel van de camping (vaak de medewerkers bij de receptie) je aanspreekpunt. Ook zij zullen hun uiterste best doen jouw optimaal van dienst te zijn.

Waarom moet ik toeristenbelasting betalen? Er stond niets over vermeld bij de camping.

Toeristenbelasting wordt altijd berekend. Bij uitzondering kan dit al betaald worden bij de boeking. In alle andere gevallen moet dit ter plaatse bij de receptie betaald worden. Zelfs als het niet expliciet wordt weergegeven, mag jij ervan uitgaan dat dit berekend gaat worden. Omdat dit een lokale belasting is die regelmatig wordt aangepast, kan deze per periode en per leeftijd in bedrag verschillen.

Wat zijn de regels in het zwembad?

Het komt niet zo heel veel meer voor, maar er zijn nog steeds campings die tijdens de siësta het zwembad sluiten. Andere zaken waar je rekening mee moet houden; in Italië is het dragen van badmuts (soms is een pet ook goed) verplicht. In Frankrijk zijn er weer regels wat betreft zwembroek. Dit mag geen bermuda of lange short zijn. Alle informatie hierover vind je bij de beschrijving van de camping.

Wifi is vaak belangrijk. Hoe is de ontvangst op de camping?

Bij de beschrijving van de camping wordt aangegeven of er wifi is en hoe deze wordt aangeboden.

Het kan zijn dat in bepaalde zones (vaak rondom de receptie) de ontvangst beter is dan op andere plaatsen. Houd er echter rekening mee dat de ontvangst in totaliteit altijd minder is dan je thuis gewend bent.

Zijn alle faciliteiten op de camping ook in het voor- of naseizoen beschikbaar?

Dat is niet altijd het geval. Is het wat rustiger op de camping dan kan besloten worden het zwembad (of een van de zwembaden), de animatie, de winkels, maar ook sanitaire blokken beperkt te openen.

Maar wees niet ongerust, er is altijd voldoende activiteit op de camping!

Alle vragen bekijken
Inklappen

Verzekeringen

Is het wel noodzakelijk om een annuleringsverzekering af te sluiten?

Als er voor je vakantie iets gebeurt, bijvoorbeeld ziekte van een van de deelnemers of familie

in de 1e graad, een ongeval, onverwacht word je werkloos of andere zaken, dan ben je daar al in veel gevallen druk doende mee. Dan is het extra zuur dat je niet op vakantie gaat maar wel kosten hebt. De verzekering vergoedt deze kosten, uiteraard binnen de van toepassing zijnde voorwaarden.

Gebeurt er iets tijdens je vakantie en je moet eerder terug naar huis, dan worden de niet genoten vakantiedagen ook vergoed. Uiteraard zijn ook hier voorwaarden aan verbonden.

Belangrijk: een annuleringsverzekering mag je afsluiten tot maximaal 7 dagen nadat de boeking is bevestigd.

Waarom is het belangrijk om een reisverzekering af te sluiten?

Er kan helaas altijd wat gebeuren. Dat is op zich al heel vervelend, maar extra lastig als het je ook nog (veel) geld kost. Door het afsluiten van een verzekering ben je tijdens je vakantie gedekt tegen kosten als gevolg van ziekte, ongeval, overlijden en repatriëring. Maar ook verlies en diefstal van bagage zijn gedekt. Dit alles binnen de voorwaarden van de verzekering. En gebeurt je ter plaatse wat, dan zijn de professionals van de Alarmcentrale van de Europeesche verzekeringen je altijd van dienst. Een geruststellende gedachte!

Wat is mijn polis formulier?

Heel eenvoudig, jouw factuur is tevens je polis. Zorg altijd dat je het reserveringsnummer van de boeking bij de hand hebt.

Wat kost een annuleringsverzekering?

Er wordt een premie berekend van 5,5% over de reissom. Daarnaast zijn er poliskosten (€ 3,50). Over beide bedragen wordt assurantiebelasting berekend (21%).

Rekenvoorbeeld:

Reissom                                                                            € 1.000,00
Premie 5,5%                                                                      €      55,00
Poliskosten                                                                       €        3,50
Assurantiebelasting 21% (over € 58,50)                      €      12,29
Totaal te betalen                                                              € 1.070,79

Wat moet ik doen als er ter plaatse iets gebeurt?

Bij verlies of diefstal is het belangrijk hier een officieel document voor te hebben. Dus meldt dit altijd bij de politie. Met een officieel document is de afhandeling betrekkelijk eenvoudig.

Heb je schade aan een van je bezittingen; maak hier een foto van. Gooi je beschadigde bezit niet weg, want de verzekeraar kan hier om vragen. Een foto is echter in veel gevallen voldoende.

Word je ziek of krijg je een letsel dan maak je geneeskundige kosten. De nota’s die je hiervan krijgt bijvoorbeeld een dokter of bij de apotheek moet je bewaren. Deze kunnen door de verzekeraar opgevraagd worden.

Krijgt een van de deelnemers ter plaatse een ongeval, of gebeuren er ernstige dingen, maar ook als er wat gebeurt met familie in de 1e graad elders, dan adviseren wij je altijd om contact op te nemen met de Alarmcentrale. Medewerkers van de Alarmcentrale weten precies hoe te handelen en zorgen dat jij op een juiste wijze wordt begeleid.

Alle vragen bekijken
Inklappen